poradnik młodego przedsiębiorcy

1.6 Zgłoszenie przedsiębiorcy i jego pracowników do zakładu ubezpieczeń społecznych

Zgłoszenie przedsiębiorcy i jego pracowników do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczy osób podlegających obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym oraz płatnika składek na Fundusz Pracy. Zgłoszenia należy dokonać w terminie 7 dni od momentu rozpoczęcia działalności bądź zatrudnienia pracownika i musi być ono własnoręcznie podpisane przez osobę zgłaszaną. Niezbędne dokumenty do zgłoszenia to: zaświadczenie o wpisie do CEIDG oraz Regon.

Mimo wprowadzenia teorii „Jednego okienka” przyszły przedsiębiorca i tak będzie musiał odwiedzić ZUS – aby zgłosić siebie jak i inne osoby, które w nowej firmie będą pracować. Tego ciągle nie da się załatwić „w jednym okienku”.

Pamiętaj, że obowiązek ubezpieczenia wchodzi w życie z zadeklarowanym dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej, który nie jest tożsamy z dniem złożenia wniosku.


1 komentarz:

  1. Jeśli uda się zatrudnić osoby z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem to zajmowanego stanowiska to warto zrobić wszystko by taką osobę w firmie utrzymać. Czytałam właśnie na https://extended.tools/ jakie narzędzia wspierają rekrutację,
    rozwój i angażowanie pracowników a przez to na wzrost efektywności całej organizacji. Warto na pewno z takich rozwiązań korzystać.

    OdpowiedzUsuń

Firma na start